גלריות
צאלה גרינברג | Tseela Grinberg

צאלה גרינברג | Tseela Grinberg

רקע: ילידת 1986, בוגרת תואר ראשון באמנות וחינוך במדרשה לאמנות בית ברל (2016). תחומי העיסוק העיקרים שלי הם צילום, אנימציה ווידאו ארט.
  • אודות
  • תערוכות
  • עבודות נבחרות
  • קורות חיים
  • צור קשר
אודות

עבורי הווידאו הוא אופרה מודרנית, מדיום המסוגל להכיל בתוכו שלל מדיה שונים: פיסול, ציור, סאונד וכמובן זמן שנותן לכל אלו יכולת השתנות. אני פועלת בתוך מדיום זה משום שהוא מאפשר לי עשיה עם גבולות רחבים במיוחד, בהם אני יכולה לפעול באופנים שונים במקביל. הצילום לעומת הווידאו אינו מקליט זמן, תנועה וקו, אני משתמשת בגבולות אלו כאמצעי ליצירת דימוי. אני יוצרת בשני סוגי המדיה במקביל, ובמקרים רבים ישנו  בלבול מכוון בו אני מתייחסת לווידאו כצילום ולצילום כווידאו.

המשותף המכונן למדיום הווידאו והצילום הוא המצלמה, כלי טכנולוגי-אמצעי ליצירה. לאמצעי הייצור השונים בתחום הקולנוע, הטלוויזיה והצילום תפקיד חשוב בעבודתי, מצלמת הווידאו ומצלמת ה-DSLR הן שחקן נוכח, אני מנכיחה את הגבולות שלהן וכך הופכת אותן מאמצעי פאסיבי ובלתי נראה לאמצעי אקטיבי. הדימוי החדש נוצר מתוך המפגש בין הדמויות למצלמה, היחס בין הגוף למדיום. בצילום "שירת האינטרנציונל" תיעדתי את פעולת השירה באמצעות מצלמת ה-DSLR , מצלמה מסוג זה אינה מקליטה קול ותנועה ולכן  הדמות השרה נותרת אילמת וקפואה. בסדרת הצילומים ריצה בעירום שתועדה גם היא במצלמת DSLR תנועת הריצה מתורגמת לטישטוש ומחיקה של הגוף הנע.
במיצב הוידאו ״בית״, הגוף מתפקד כמכונה המזינה את הדימוי-קצב הוצאת העשן נקבע על פי קצב הנשימות, הוא משמש כחלק מהמכשיר ויש לו תפקיד לבצע בתוך המערך הכללי. במקרה בו הדמות תחדל מביצוע עבודתה הדימוי יתפוגג. המיצג מאפשר לצופה להתבונן על מסך מלפנים ומאחור, בשונה מהקולנוע שמאפשר מבט דו ממדי וחד צדדי .

בשנה האחרונה התחלתי לשלב מכשירים נוספים בתהליך היצירה שלי, בניתי מכונה המסובבת את המצלמה על צירה בתנועה סיבובית ללא הפסקה. בעזרת מכונה זו צילמתי את הוידאו המסתובב. כל הסיפור בוידיאו זה מתארגן סביב התנועה שמכתיבה המכונה, תנועת המצלמה היא גורם מרכזי המשפיע על העלילה והדמויות. בפרק השני והשלישי של הוידאו קצב המצלמה ומיקומה מכתיבים את תנועת הדמויות במרחב. בפרק הראשון תנועת המצלמה מאפשרת לדמויות להתחלף מבלי שהצופה יחזה בכך וכך מתחולל מאין קסם. 
בתהליך העבודה אני מדמיינת ובודה רגעים שמגלמים בתוכם דרמה והומור, רגעים אלו מקורם בזכרונות אמיתיים ובנרטיבים קולנועיים וטלויזיונים אשר הפכו עם הזמן לחלק בלתי נפרד מהזכרון שלי. המפגש בין הטכנולוגיה לסצנה יוצר שיבוש שבמקרים רבים שמחולל את הדרמה הגלומה בעבודה. באמצעות המפגש הזה אני מנסה ליצור דימויים שחושפים אמת שלא קיימת במבט הרגיל, הנקי ממתווכים.

פרטי יצירת קשר:
 tseelula@gmail.com 
 054-6738136

תערוכות
עבודות נבחרות

קורות חיים
צור קשר
  • ...Loading...
למידע נוסף, מלאו טופס זה!
:
:
:
...Loading...